Les empreses de Montgat online
Les empreses de Montgat online
Fitxa tècnica
-
- Temes:
- Polítiques socials
-
- Estat:
- Finalitzat
-
- Tipus / Subtipus:
- Polítiques socials / Experiències
-
- Municipi:
- Montgat
-
- Ens local:
- Ajuntament de Montgat
-
- Període d'execució:
- 2 de novembre de 2020 - 1 de novembre de 2021
-
- Impulsor:
- Promoció Econòmica i Ocupació
-
- Públics als quals es dirigeix:
- Empreses del municipi que vulguin iniciar un procés de transformació digital
-
- Pla i línia als quals contribueix:
- Pla Metropolità de suport a les polítiques socials municipals - Projectes singulars
Galeria d'imatges
Descripció
Resum i detall de l'experiència
-
Resum de l'experiència
“Les empreses de Montgat online” ha estat un projecte singular amb l’objectiu d’acompanyar a empreses o negocis de Montgat en la seva transformació digital.
La iniciativa ha partit de dos grans objectius, per una banda, digitalitzar les empreses de territori per tal d’incentivar el consum de proximitat a través del comerç en línia i facilitar les vendes a través de telèfon el web o les xarxes socials; i per una altra banda, protegir la davallada pel que fa a la destrucció de llocs de treball.
-
Detall de l'experiència
La crisi de la COVID 19 va evidenciar que moltes empreses no disposaven de plans de transformació digital, aspecte que va condicionar altament la paralització de la seva activitat econòmica durant la pandèmia. En aquest sentit, i atenent a la necessitat d’impulsar l’economia digital per modernitzar, diversificar i reactivar el teixit productiu més enllà de la pandèmia, l’Ajuntament de Montgat va impulsar el projecte “Les empreses de Montgat Online”.
Aquest projecte ha plantejat reactivar l’economia i generar ocupació de qualitat posant el punt de mira en generar noves oportunitats estratègiques i nous mercats a través de l’acompanyament a la digitalització de PIMES i petits retailers del municipi. Per tal d’aconseguir els objectius establerts, l’Ajuntament es va proposar digitalitzar un mínim de 30 empreses del territori, contemplant també el municipi de Tiana. El projecte volia facilitar els recursos necessaris per donar més visibilitat a les empreses a través de les xarxes, mantenint viva l’activitat comercial. D’aquest manera, s’incidia en el fet que tots els participants poguessin mantenir el seu propi lloc de treball com a persones autònomes i alhora els llocs de treballs de les persones que tenien contractades.
Les principals accions d’aquest acompanyament van consistir en:- Revisió de la identitat digital de l’empresa: per tal d’aconseguir una millor aproximació de la realitat i necessitats de les empreses participants, a través d’un qüestionari es feia una primera anàlisi del nivell de digitalització que tenia el negoci, així com de les característiques de la seva activitat comercial.
- Detecció de necessitats específiques: per tal de recollir aquesta informació es van fer servir diferents metodologies amb els participants. A través d’un anàlisi DAFO es van marcar els objectius (SMART), els principals indicadors (KPI) i es va dissenyar un pla d’acció per millorar el seu posicionament en les xarxes socials segons les necessitats de negoci.
- Accions de formacions i de gestió de les xarxes socials: es van oferir un gran ventall de càpsules formatives en format presencial i digital, tals com:
- Webinar. Repte de comunicació a les empreses 2021.
- SEO local. Posicionament digital per a comerços tradicionals.
- Copywriting. La millor eina de venda són les paraules.
- Visual Marquèting. El llenguatge de les imatges i la seva importància a les xarxes socials.
- Estratègies de marca per impulsar el comerç local.
- Instagram. Destaca a la xarxa social que més creix.
- WhatsApp. El canal més directe per arribar a la clientela.
- Linkedin i Facebook. Aprèn a fer-te viral per avançar i créixer.
Per impulsar aquest projecte es va treballar de manera transversal amb diferents àmbits de l’Ajuntament com Promoció Econòmica, Recursos Humans i Serveis Jurídics. Complementàriament, i tenint en compte que el projecte comptava amb una gran càrrega administrativa (programar visites, redactar mailings, reservar espais per la formació, prepara material), es va contractar una persona de suport administratiu que va rebre acompanyament i orientació laboral durant tot el procés. En el cas de les accions de digitalització de les empreses es va comptar amb el suport d’una empresa col·laboradora externa.
Valoració
Valoració del projecte
-
Valoració del seu impacte
Bona acollida del projecte per part del teixit productiu del territori, el qual ha facilitat l’assoliment dels objectius de partida.
-
Factors de context vinculats al seu impuls
- L’interès de promoure una economia digital per generar més oportunitats de futur en el territori.
-
Aprenentatges de cara a iniciatives similars
És important comptar amb l’acompanyament de persones expertes amb un alt grau de comprimís en l’assessorament de les empreses participants
Cal dimensionar bé els recursos del projecte per tal de poder realitzar adequadament les formacions i acompanyaments individuals.