Com funciona el canal intern d’alertes?

Com funciona?

Consells previs

  1. Cal tenir en compte que els documents contenen rastres del dispositiu des del qual es generen. Es recomana generar els documents que acompanyin la comunicació en dispositius no vinculats a cap persona o bé esborrar les metadades dels documents. Informeu-vos de les pautes i eines disponibles per esborrar les metadades.
  2. El format òptim per pujar els arxius al canal intern d’alertes és el PDF. També s’admeten les extensions .txt, .rtf, .doc, .docx, .odt, .xls, .xlsx, .ods, .gif, .tiff, .jpg, .jpeg i .zip.
  3. En tot cas, heu de tenir en compte que, si no us voleu identificar, podeu ometre l’apartat referent a la identificació. No obstant això, si voleu que la comunicació sigui totalment anònima, sense possibilitat de rastrejar la IP, podeu fer la comunicació a través del navegador Tor.
  4. No totes les versions d’exploradors funcionen correctament per accedir a l’aplicació del canal intern d’alertes. Les versions de navegador mínimes suportades són Mozilla Firefox 34, Google Chrome 37, Safari 7.1 (IOS 8), Microsoft Internet Explorer 11, Edge 12 i Tor Browser.

Per enviar una alerta

Pas 1

  • Premeu el botó d’accés a l’aplicació.

Pas 2

En aquesta pantalla teniu dues opcions:

  • Iniciar la comunicació: si voleu generar una alerta nova.
  • Introduir el codi d’una comunicació i accedir-hi: si voleu saber l’estat d’una alerta o aportar més informació sobre una comunicació anterior.

Pas 3

a) Si opteu per “Iniciar la comunicació”

Seguiu els tres passos necessaris per tramitar la comunicació. Heu de tenir en compte que, si no us voleu identificar, podeu ometre l’apartat referent a la identificació. No obstant això, si voleu que la comunicació sigui totalment anònima, sense que es pugui rastrejar la IP, podeu fer la comunicació a través del navegador Tor. En aquest cas, accediu a la pàgina web del canal intern d’alertes des d’aquest navegador i seguiu els mateixos passos que hem indicat.

A continuació, el canal intern d’alertes generarà un codi de 16 dígits, que heu de conservar per tal de poder fer el seguiment de la comunicació.

b) Si heu optat per “Introduir el codi d’una comunicació”

Introduïu el codi de 16 dígits que va generar l’aplicació quan vau crear l’alerta. A la pantalla trobareu tota la informació relacionada amb la comunicació. Des d’aquest lloc podreu afegir més documentació que hi estigui relacionada. També hi trobareu la resposta de l´òrgan gestor i podreu comunicar-vos-hi.

Canal intern d’alertes

Bústia exclusiva adreçada a treballadors, o persones que tinguin relació directa amb l’AMB per a comunicar fets relacionats amb males pràctiques dins l’organització.

Accés a l’aplicació

Altres comunicacions

Per formular queixes, consultes o suggeriments, l’AMB posa a l’abast de la ciutadania altres canals de comunicació.

Atenció ciutadana

Canal extern d’alertes

Si ets un ciutadà i vols denunciar una mala praxi a l’AMB, la llei preveu la implantació d’un canal extern de comunicacions. L'Oficina Antifrau de Catalunya dona suport i acompanyament a les persones alertadores.

Oficina Antifrau