Seguiment de les alertes

Seguiment de les alertes

Òrgan gestor del canal intern d’alertes

L’òrgan gestor del canal intern d’alertes actua amb independència funcional i no està sotmès a ordres jeràrquiques que en condicionin l’actuació, especialment pel que fa al manteniment de la confidencialitat dels denunciants.

L’òrgan gestor disposa de cinc dies hàbils per confirmar la recepció de la comunicació. Si la comunicació compleix els requisits i es constata la versemblança de la denúncia, l’òrgan gestor la derivarà a la Secretaria de l’AMB. La persona que hagi fet l’alerta haurà de rebre una resposta en un termini màxim de tres mesos, prorrogable en funció de la complexitat de la investigació.

Un cop fetes les tasques de comprovació procedents, es formularà una proposta d’acord amb l’òrgan decisori, la qual podrà contenir una o diverses de les possibles actuacions:

  • La formulació de recomanacions i mesures de millora en la gestió pública que consideri adequades.
  • La derivació de l’expedient a l’òrgan competent, la proposta d’incoació d’expedients administratius per restaurar la legalitat alterada o per a l’adopció de mesures sancionadores o disciplinàries.
  • La comunicació a la fiscalia de les conductes que puguin ser constitutives d’il·lícit penal.
  • L’arxivament de les comprovacions quan en resulti acreditada la manca de vulneració de l’ordenament jurídic o dels principis i regles ètics i de bon govern.
  • La suspensió de les comprovacions quan es tingui coneixement que s’està tramitant un expedient disciplinari o judicial previ.

Per conèixer amb més detall les normes de funcionament d’aquest canal de comunicació, podeu consultar el Reglament de funcionament del canal intern d’alertes.

El canal intern d’alertes de l’AMB és un canal només per comunicar fets relacionats amb males pràctiques a l’AMB , no per formular queixes, consultes o suggeriments. Per a queixes i suggeriments, l’AMB posa a l’abast de la ciutadania altres canals de comunicació.

Confirmeu que voleu fer la comunicació al canal intern d’alertes?

    No

Canal intern d’alertes

Bústia exclusiva adreçada a treballadors, o persones que tinguin relació directa amb l’AMB per a comunicar fets relacionats amb males pràctiques dins l’organització.

Accés a l’aplicació

Altres comunicacions

Per formular queixes, consultes o suggeriments, l’AMB posa a l’abast de la ciutadania altres canals de comunicació.

Atenció ciutadana

Canal extern d’alertes

Si ets un ciutadà i vols denunciar una mala praxi a l’AMB, la llei preveu la implantació d’un canal extern de comunicacions. L'Oficina Antifrau de Catalunya dona suport i acompanyament a les persones alertadores.

Oficina Antifrau