Requisits de les alertes

Requisits

Les comunicacions adreçades al canal intern d’alertes, per poder ser preses en consideració i admeses, han de complir els requisits següents:

  • Estar dins l’àmbit d’aplicació del Reglament de funcionament del canal intern d’alertes, que inclou el que estableix la Llei 2/2023, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
  • Descriure, de la manera més detallada possible, les circumstàncies que facilitin la identificació de la conducta.
  • Proporcionar tota la documentació i informació disponible sobre la situació que es comunica, o indicis objectius per obtenir les proves, sense que es puguin endegar actuacions fonamentades només en opinions.
  • Tenir una certesa raonable de la informació que es trasllada, que ha de tenir especial transcendència per a la integritat del sector públic.
  • Estar fonamentades i ser certes.

Si les comunicacions estan mancades de fonament o són notòriament falses, no s’admetran.

Les comunicacions no comporten, en cap cas, la formulació d’un recurs administratiu, ni l’exercici de qualsevol acció o reclamació a la qual tinguin dret les persones que les formulen.

Canal intern d’alertes

Bústia exclusiva adreçada a treballadors, o persones que tinguin relació directa amb l’AMB per a comunicar fets relacionats amb males pràctiques dins l’organització.

Accés a l’aplicació

Altres comunicacions

Per formular queixes, consultes o suggeriments, l’AMB posa a l’abast de la ciutadania altres canals de comunicació.

Atenció ciutadana

Canal extern d’alertes

Si ets un ciutadà i vols denunciar una mala praxi a l’AMB, la llei preveu la implantació d’un canal extern de comunicacions. L'Oficina Antifrau de Catalunya dona suport i acompanyament a les persones alertadores.

Oficina Antifrau