Qui viu a l'estany?
- Tema:
- Biodiversidad, Medio ambiente, Parques, Sostenibilidad
- Tipo:
-
Actividad en el entorno
- Público:
- Formació reglada, Educació no reglada, ciutadania, famílies i lleure
- Cuándo:
- Del al (Guardar)
- Dónde:
- Varias localizaciones (Ver)
- Promotores:
-
Àrea Metropolitana de Barcelona
- Programa:
-
Compartim un futur / Compartamos un futuro
Adaptado a movilidad reducida
Descripción
La proposta didàctica 'Qui viu als estanys?' dona a conèixer la importància dels punts d'aigua naturalitzats per fomentar la biodiversitat urbana. A través de l'observació i la pràctica, s'identifiquen les característiques de l'aigua i l'entorn que permeten la presència de diferents espècies d'amfibis i invertebrats entre d'altres.
En funció del nivell educatiu i de l'estany, s'identifiquen amfibis, invertebrats i vegetació, es realitzen anàlisis d'aigua o es reprodueixen els cants de les diferents espècies d'amfibis. Es donen a conèixer quines són les causes que posen en perill aquests ecosistemes i què podem fer nosaltres per garantir-ne la qualitat.
Consultar activitats prèvies i posteriors al catàleg.
NOTA: per a públic familiar i lleure, l'activitat està dirigida a infants i adolescents d'entre 4 i 12 anys.
Durada
- Cicle Inicial i Educació Especial: 1 hora i 30 minuts.
- Cicle Mitjà i Superior, ESO i PFI: 2 hores.
- Lleure: 1 hora.
- Famílies: 2 hores.
Horaris
De dilluns a dissabte en horari de matí o tarda i diumenges al matí, a petició dels sol·licitants.
Excepcions:
- Parc del Pi Gros: només de dimecres a divendres
- Parc de Torreblanca: de dimarts a diumenge, i a partir de les 10 h.
Inscripcions
Cal fer reserva prèvia a través de l'enllaç d'inscripcions.
El període d'inscripcions de cada temporada s'inicia l'1 de juliol.
Durant el mes d'agost no hi ha servei educatiu.
Requeriments / Material imprescindible per part del sol·licitant:
· Calçat còmode
· Gorra i protector solar
· Aigua i esmorzar
Objectius
Generals
- Donar a conèixer la importància de la presència de punts d'aigua naturalitzats als parcs metropolitans en relació al foment de la biodiversitat.
- Identificar la fauna pròpia d'un parc metropolità amb disponibilitat d'espais d'aigua naturalitzats: ocells, amfibis, invertebrats, etc.
- Identificar la importància de la vegetació present vinculada a la presència d'aigua.
- Identificar les causes de la contaminació dels estanys i desaparició o disminució de la biodiversitat en aquests espais.
- Diferenciar, segons l'època de l'any, la biodiversitat del parc.
- Identificar la importància de la connexió dels parcs amb altres espais naturals propers.
Específics
- Identificar les diferències entre grups faunístics.
- Prendre consciència de la importància de la accions individuals i col·lectives per mantenir la qualitat dels punts d'aigua i zones verdes (no alimentar ni alliberar els animals, no embrutar l'aigua).
- Identificar les causes de les davallades de les poblacions.
- Incorporar nous hàbits respectuosos amb el medi per conservar i fomentar la biodiversitat.
Adaptació NESE
L'activitat està adaptada per a persones amb necessitats específiques de suport educatiu i/o amb mobilitat reduïda.