Els serveis de l'Agència
La nostra carta de serveis:
Els serveis de l'Agència de Transparència de l'Àrea Metropolitana de Barcelona són:
- Promoure i col·laborar de manera especialitzada en el compliment de les normes sobre transparència, dret d'accés i bon govern.
- Coordinar totes les accions i iniciatives a la transparència, dret d'accés i bon govern tant internament com pel que fa a accions externes.
- Promoure la recerca i la formació permanent en transparència, dret d'accés i bon govern com a model metropolità de governança. Garantir l'especialització permanent en el tractament de la informació al Portal de Transparència i elaborar els materials amb criteris de llenguatge accessible, fàcil comprensió, màxima informació sota el principi de rendició de comptes.
- Gestionar el Portal de transparència en coordinació amb els serveis informàtics de la web corporativa.
- Proposar i col·laborar en l'elaboració de protocols i informes per al desenvolupament de la llei i especialment per garantir el dret d'accés a la informació.
- Vetllar pel compliment de les obligacions establertes per la Llei de transparència pel que fa als grups d'interès.
- Promoure la creació del Consell Assessor de transparència metropolitana.
- Promoure l'aprovació del codi de conducte d'alts càrrecs de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
- Promoure l'establiment d'indicadors de transparència i bon govern en els processos d'avaluació.
- Totes aquestes funcions es refereixen tant a l'Àrea Metropolitana de Barcelona com a les seves entitats vinculades.
Els Grups de treball faciliten la participació, el consens i l'apoderament: transparència horitzontal.
Es constituiran els següents grups de treball:
Es constituiran els següents grups de treball:
- Regulació dels grups d'interès
- Codi de conducta dels alts càrrecs
- Determinació d'alts càrrecs i responsables de la Llei de transparència
- Serveis d'interès general universal
- Transparència i contractació pública
- Protecció de dades personals
- Conflicte d'interessos