Tancar menu
- El área metropolitana
-
AMB
- La institución
- Gobierno metropolitano
- Análisis y estrategia
- Administración metropolitana
- Atención ciudadana
-
Biblioteca
- Sede electrónica
- Área internacional
-
Agenda
- Actualidad
- Territorio
- Vivienda
- Medio ambiente
-
Movilidad
- Busca tu trayecto
- Medios de transporte
-
Aeropuerto de Barcelona
- Atención al usuario
- Títulos y tarifas
- Movilidad sostenible
-
Consejo de Movilidad
- Planificación
- Gestión y organización
- Actualidad
-
Desarrollo socioeconómico
- Per qué en el Área Metropolitana de Barcelona
- Gestión y organización
-
Plans i programes
- Políticas sociales
- Agencia de Desarrollo Económico
-
Igualdad de género
-
Estudios socioeconómicos
-
Mesa de reactivación
-
Mesa social
-
Agenda
- Actualidad
Requisits de les alertes
Les comunicacions adreçades al canal intern d’alertes, per poder ser preses en consideració i admeses, han de complir els requisits següents:
- Estar dins l’àmbit d’aplicació del Reglament de funcionament del canal intern d’alertes, que inclou el que estableix la Llei 2/2023, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
- Descriure, de la manera més detallada possible, les circumstàncies que facilitin la identificació de la conducta.
- Proporcionar tota la documentació i informació disponible sobre la situació que es comunica, o indicis objectius per obtenir les proves, sense que es puguin endegar actuacions fonamentades només en opinions.
- Tenir una certesa raonable de la informació que es trasllada, que ha de tenir especial transcendència per a la integritat del sector públic.
- Estar fonamentades i ser certes.
Si les comunicacions estan mancades de fonament o són notòriament falses, no s’admetran.
Les comunicacions no comporten, en cap cas, la formulació d’un recurs administratiu, ni l’exercici de qualsevol acció o reclamació a la qual tinguin dret les persones que les formulen.
Canal intern d’alertes
Bústia exclusiva adreçada a treballadors, o persones que tinguin relació directa amb l’AMB per a comunicar fets relacionats amb males pràctiques dins l’organització.
Altres comunicacions
Per formular queixes, consultes o suggeriments, l’AMB posa a l’abast de la ciutadania altres canals de comunicació.
Canal extern d’alertes
Si ets un ciutadà i vols denunciar una mala praxi a l’AMB, la llei preveu la implantació d’un canal extern de comunicacions. L'Oficina Antifrau de Catalunya dona suport i acompanyament a les persones alertadores.